fix and trix..

hallå!! Idag e det ju söndag helt vanlig fixn trix dag ,fast ändå inte ...hmm Imorgon börjar allvaret igen .jobb.Vet inte varför man känner så (ångest) .Men jag vet att jag inte e ensam med att känna det så .Trivs på jobbet o har helt fantastiska arbetstider enligt mej själv börjar 05 o slutar 12.Jobbigt i så fall e väl att man måste maka sig i säng typ kl 21 för att få sina timmar skönhets sömn .Men det finns ju de som klara att va uppe sent ändå ,men vem orkar i längden o hur fräsch e man på en skala ..Jag har nu varit rökfri i 4 veckor o tycker än så länge att detgår förvånads värt bra faktiskt ,men oroar mej nu lite inför hur det ska gå på jobbet,rökning e ju lite rast oxå ....På jobbet har jag ju en jobbar kompis som varit rökfri typ i 1 1/2 år ( skit duktig ) o sen ett par rökare .Ska verkligen göra mitt yttersta att inte börja igen ,har verkligen inte lust att va en rökare ....skitäckligt !!!!!Det e nog det sämsta jag gjort nån ggn ,att börja röka sånt j..la gift det e ,så ni som ännu inte börjat börja inte !!!!!Man e inte fräsch !!!! Det kostar alldeles för mycket både i pengar o hälsa ,har gjort lungröntgen 2 ggr o de har sagt att jag har förstadier till kol ,men man måste komma i fund med det själv ,att det inte e nåt att ha .Det har varit många som varit på mej genom åren som sagt att jag hostar o e andfådd,att jag verkligen måste sluta  ...men det e alltid lätt att säga sluta !!! när man inte rökat själv .Jag har ia llafall slutat 4 -5 ggr med samma resultat att jag börjat igen ,men nu känns det alltså annorlunda .Jag tror att denna ggn e det mitt beslut o ingen annans ,jag har förstått att jag har så mycket att vinna o inget att förlora!Redan nu efter 4 veckors uppehåll så känner jag mer lust ,ork,smaker ,soverbättre ,mmm. Många som slutar börjar med nåt annat i stället som träning ,men jag känner inte behov av att ersätta  rökning med nåt ännu ,kanske senare men inte nu .Måste bar säga att det e 39 dagar kvar idag tills min familj o en tjejkompis till barnen åker iväg till bulgarien gott va!!!! Det e var vi alla längtar till ,vi var där förra året o blev förälskade i detta underbara ställe sunny beach ,jättekul att barnen fortfarande vill med tycker jag ,inte många som
 får med sig sina när de kommit upp så i ålder .
Måste tyvärrgå nu ,har bla en tvätt o hänga upp .see you !!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0